Cum se face cât mai eficient schimbarea sezonieră a stocului de haine din magazinele second hand și outlet

Publicat la: 16 Mar 2023

În cele mai multe orașe din România, unul dintre cele mai dinamice domenii de afaceri este comerțul cu produse de îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii. Datele statistice din domeniu colectate de-a lungul anilor indică faptul că românii sunt foarte interesați de stilul personal și alocă bugete importante către industria fashion, mai ales în raport cu veniturile personale. Comparativ cu alți europeni, suntem așadar mult mai dispuși să cheltuim bani pentru haine, pantofi, genți etc.

Un segment tot mai important în comerțul de acest tip este reprezentat de produsele second hand și outlet. Există multe magazine sh și outlet în țara noastră, în special în mediul urban. Dacă în trecut această nișă era dedicată persoanelor cu venituri mici, acum lucrurile s-au schimbat. Magazinele cu haine second hand și outlet abordează o largă categorie de clienți, chiar și pe cei cu venituri și mari, interesați de a cumpăra isteț și de a face alegeri sustenabile, cu grijă inclusiv față de mediul înconjurător. Nu există metodă de reciclare 100% în industria modei, însă colectarea și revânzarea produselor în magazine cu haine second hand și outlet închide cercul de consum și evită semnificativ poluarea mediului și risipa de resurse.

Proprietarii de magazine second hand și outlet caută diverse strategii pentru a ajunge la publicul țintă, de obicei prin promoții și promovarea unor stocuri de haine sh și outlet de înaltă calitate, chiar de la branduri de top în domeniul fashion. În magazinele de profil se pot cumpăra adesea chiar produse premium și de lux, ajunse în categoria low cost, deci un un raport calitate / preț mult peste cel din magazinele cu haine noi.

Spre deosebire de comerțul clasic de modă, unde colecțiile cu produse noi apar de obicei de 2 ori pe an, în paralel cu alte colecții ocazionale, pe nișa de haine second hand și outlet există o dinamică mai ridicată. Practic, se ține cont de sezon, însă marfă nouă poată fi adusă în magazin chiar zilnic. Acesta este și farmecul comerțului second hand: mereu găsești surprize plăcute, neașteptate, dacă vizitezi regulat astfel de magazine.

Se schimbă ora, se schimbă stocurile de haine

Desigur, magazinele cu haine second hand și outlet caută de asemenea să propună clienților produse de interes în funcție de sezon. Schimbarea sezonieră a stocului de haine din magazinele second hand și outlet ține cont de vremea de afară, dar sfaturile specialiștilor se referă chiar la alegerea unui moment anume de acțiune. Astfel, cei de la Crematex, depozit de haine second hand și outlet cu produse de foarte bună calitate, care aprovizionează multe magazine de profil din România, spun că experiența i-a învățat că cea mai bună schimbare vine odată cu schimbarea de fus orar.

Schimbarea sezonieră nu trebuie să fie însă bruscă. Ideal este să furnizezi în continuare îmbrăcăminte de sezon, crescând însă în mod continuu cantitatea de îmbrăcăminte pentru celălalt sezon. Spre exemplu, în această perioadă de primăvară, se comercializează mai departe produse pentru vreme rece (deci de purtat imediat), dar se propun clienților tot mai multe stocuri pentru vară, pentru sezonul cald, care vor fi purtate în lunile următoare.

Cea mai inspirată alegere pentru magazinele sh și outlet

O alegere mixtă iarnă - vară este prezentată așadar ca soluție perfectă în retailul cu haine second hand. Dacă vremea rece / caldă se prelungește, se poate modifica și politica magazinului, în sensul de a prelungi vânzarea de haine din sezonul actual.

Când se schimbă ora în România (de 2 ori pe an), este timpul și pentru magazinele de haine sh și outlet să acționeze mai puternic pentru schimbarea stocurilor de produse oferite clienților. Totul trebuie pregătit din timp, așadar comenzile de stocuri de haine de la depozite second hand și outlet trebuie făcute înainte de aceste momente. Dacă se colaborează cu un depozit haine second hand și outlet precum Crematex, timpul de reacție va fi oricum unul foarte bun, cu livrare rapidă din stoc a cantităților comandate pentru vânzare în magazine de specialitate.